Year 2!

5 juni 2017 - Melbourne, Australië

Hi!

Ten eerste: als je dit leest lieve oma, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Eind februari ben ik, na 1 jaar in Australië te zijn geweest, terug gegaan naar Nederland. Mijn eerste visum was ten einde. Gelukkig heb ik 3 maanden op een bananen farm gewerkt waardoor ik mijn 2e jaar visum kon aanvragen. Op het vliegveld in Nederland werd ik opgewacht door m’n vriendinnetjes en familie! En toen ik thuis kwam werd ik opgewacht door wel een heel bijzonder iemand! na al die maanden mocht ik dan eindelijk mijn knappe achterneefje Jax mocht ontmoeten! Dat was echt geweldig! Ik heb die afgelopen 5 weken zoveel mogelijk tijd besteed aan dit lieve, mooie mannetje! Het is een echt een vrolijk mannetje met veel zin in het leven en hij geniet en houdt van de mensen en wereld om hem heen! En dan is ie nog maar 9 maanden!

Tijdens die 5 weken ben ik ook zoveel mogelijk vrienden en familie gaan opzoeken, al t Nederlandse eten gaan eten en Nederland gaan ontdekken. Ik heb denk ik ook nog nooit zoveel gefietst in die 5 weken dan in m’n hele leven:p maar wat was dat heerlijk! Ze zeggen dat je dingen meer gaat waarderen als je het niet (meer) hebt, dit klopt helemaal! Na 1 jaar in Australië te zijn geweest waardeer ik Nederland en m’n familie en vrienden meer dan ooit. Dit heeft me laten inzien dat, wanneer ik ooit een familie ga beginnen, ik ze naast mijn familie in Nederland wil hebben. Zodat ik mijn ouders, broers en zusje, nichtjes, neefjes, tantes, ooms en vrienden om me heen heb! Hoe ver weg t ook klinkt, haha, ik wil dat m’n kinderen op kunnen groeien met oma's, opa's, tantes, ooms etc!

De eerste dag in Nederland heb ik meteen mijn 2e jaar visum aangevraagd. De gemiddelde wachttijd voor het 2e visum duurt minimaal 3 weken zeggen ze. Sommige mensen moesten een paar maanden wachten. Dus ik ging er van uit dat ik zeker nog een hele tijd moest wachten. Maar nee, binnen een minuut was mijn 2e visum goedgekeurd! Lucky me! Ik heb meteen een vlucht terug naar Australië geboekt .

Inmiddels ben ik alweer zon 2 maanden in Australië en geniet weer volop! Maar het ging me niet zo makkelijk af. Reizen is een ervaring die geweldig is! Je ontdekt de mooiste plekken, maakt de leukste dingen mee en ontmoet de liefste mensen. Maar het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Voor mij in ieder geval niet. Ik moet eerlijk zeggen dat het afscheid me deze keer iets makkelijker af ging, totdat ik afscheid moest nemen, van mama, Julia en Jesse. Dit was zwaar en dacht: waarom ga ik ook alweer naar de andere kant van de wereld terwijl ik iedereen hier om me heen heb en afscheid nemen he-le-maal niks voor mij is(lees: emotioneel wrak). Maar ik doe het natuurlijk voor mezelf, ik wil namelijk meer zien van Australië! Nog nooit in m’n leven had ik me zo alleen en ellendig gevoeld als de eerste week. Terwijl ik genoeg lieve mensen hier om mij heen had. Toch had ik t gevoel dat ik helemaal alleen op de wereld was. Ik probeerde er heus wel tussen uit te gaan en mensen te ontmoeten. Maar telkens als ik weer terug kwam in m’n kamer voelde ik me eenzaam. Nou had ik ook best wel een beetje pech met mijn werk. Ik zou eerst terug kunnen komen voordat ik naar Nederland ging maar de dag voor m'n vertrek naar Oz kreeg ik te horen dat ik niet terug kon komen. Maar op de een of andere manier heb ik toch geluk en kon ik terug naar m’n werk. Hierdoor kreeg ik weer iets te doen en werd het langzaamaan weer wat beter. Ik moest ook gewoon weer flink wennen aan het leven in Australië en ver weg te zijn van familie en vrienden. Op dit moment gaat het weer helemaal goed, ik ben lekker aan het werk en dat was ook wel nodig aangezien mijn money ff nergens te vinden was:p daarnaast probeer ik ook nog te genieten door m’n vrienden te meeten.

De volgende stap is de rest van Australië zien! Het betreft een reis van melbourne terug naar melbourne. Ik zal dan met een auto/camper van melbourne naar zuid Australië gaan, door naar west Australië, Darwin(northern territory) en door het midden weer terug naar melbourne. Maar eerst maar eens geld gaan sparen, want deze reis is zo'n 13.000km en heel duur!

Cheers,

Crissy

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    4 juni 2017
    Crissy toch, Ik hou van je, je bent de liefste, samen met je broer Jesse en zusje Julia.❤️