Van mission beach naar bananen

20 juli 2016 - Innisfail, Australië

Hi hi!
De laatste keer schreef ik in m'n blog dat ik in Mission beach zat. Hier verbleef ik in een leuk treehouse! Eigenlijk wilde ik hier gaan skydiven! Ja je hoort het goed, skydiven! Maar helaas was het weer niet goed en heb ik besloten om dit een ander keer te gaan doen. En dus heb ik zaterdag 25 juni de bus gepakt naar Cairns. Blijkbaar was er een groot feest in het hostel waar ik verbleef, het beruchte Gilligans! Het is namelijk altijd feest daar maar deze keer was het een van hun grootste feesten. Het feest die avond was een groot seksfeest! Hahaha, maar met 35 dollar entree heb ik t niet gedaan maar ook omdat ik er niet echt in geïnteresseerd was:p Ik zag namelijk iedereen lopen in nogal weinig kleding met zwepen, handboeien, tuigjes, hondenriemen etc. Dus ja, niet echt mijn ding.

De volgende dag had ik niks op de planning staan en heb ik een beetje door Cairns gelopen. In Agnes water had ik Ruby ontmoet en ik verbleef dezelfde tijd als haar in Cairns. Zij had heel slim alles al geboekt, ik had nog helemaal niks geboekt:p De volgende dag ben ik dus maar eens wat gaan boeken. Ik wilde alle bekende tours gaan doen! Die maandag ben ik naar Cape Tribulation in het Daintree national park gegaan. Het is een miljoenen jaar oud regenwoud en het is echt prachtig! Om er te komen moet je op een hele oude pont over de daintree river vol met krokodillen! De wegen door de Daintree zijn echt heel gevaarlijk, je kunt de afgrond goed zien. Er is geen elektriciteit en er is totaal geen bereik. Als je ff van de bewoonde wereld weg wilt dan is dit de plek! Naast krokodillen zie je ook muggen...miljoenen! Ik was helemaal lek gestoken. Maarja wat wil je ook in een regenwoud hè.

Dinsdag was het tijd voor de magische watervallen! Met onze rasta-guide reden we naar babinda boulders, Josephine falls, crawfords lookout, millaa millaa falls(shampoo reclame) mount hypipamee, curtain fig tree, Perry het vogelbekdier spotten en lake eacham. Foto's staan op fb!

De woensdag was de grote dag voor de great barrier reef! Om kwart over 7 moest ik inchecken op de boot en gingen we met 75 mensen de zee op! Ik ging die dag voor het eerst in m'n leven duiken!! Dus ik was ontzettend zenuwachtig! En dan hadden we ook nog eens de pech dat het water mega ruig was dus werd ik nog meer ziek...maar er was veel en goed eten dus dat sloeg ik zeker niet over, hoe beroerd ik me ook voelde:p daarna mochten we een paar uurtjes snorkelen! Helaas doordat het water zo ruig was kreeg ik steeds water in m'n snorkel waardoor ik er niet echt van kon genieten... Na de heerlijke lunch was het tijd voor mijn duik! Ik vond het zo eng dat ik niet eens meer in het water durfde te springen:p ik was bang dat ik niet meer boven kwam. Ik kreeg m'n eigen instructeur en die was gelukkig heel geduldig! De eerste keer dat ik onder water was kreeg ik het niet voor elkaar om normaal te ademen dus wilde zo snel mogelijk weer naar boven en dit ging nog 2 keer zo...3x scheepsrecht zullen we maar zeggen! Toen ik eindelijk onder water was en gewend was aan m'n zuurstoftank kon ik genieten van het prachtige reef! Het is echt prachtig! Ik zag nemo, een paar schildpadden en andere mooien vissen en natuurlijk al het koraal. Ik zou het zo nog een keer doen! :)

Donderdag had ik een lekker niks doen dagje en dat had ik wel even nodig na al die tours. Ik heb niet alleen familie in Victoria zitten maar ook in Queensland en dan nog wel in het mooie Port Douglas! Op vrijdag ben ik opgehaald door Jacintha en daar heb ik anderhalve week gezeten. Ik ben meegenomen in de 4wd om de buurt te verkennen en in de bergen en woestijn te rijden (op de Ozzie way)! En wat was het leuk! Jacintha, if you read this, I would like to thank you for everything you did for me during my stay! I had such a good time!

En dan ben ik nu op het punt aangekomen waar bananen bij zijn betrokken...aangezien ik graag nog een jaar, jaja, nog 1 jaar! In Australië wil blijven kan ik een tweede visum aanvragen. En dat doe je niet ff hoor, nee daarvoor moet je 3 maanden oftewel 88 dagen op een boerderij, in een mijn of bv op een visserij werken. Er zijn nog meer opties zoals in de bouw bv. Als het maar ruraal werk is. Aangezien ik vissen alleen leuk vind om naar te kijken en ze niet wil aanraken valt visserij af. In een mijn werken is echt heftig, maar het verdient wel dik geld! En ik denk gewoon niet zo mijn ding. Dan kom ik dus uit bij een farm. De meeste backpackers werken op farms. Dus ben ik maar eens op zoek gegaan naar een baantje en dat ging niet zo makkelijk helaas.

Ik had al wat gesolliciteerd en een van daarvan was voor bananenfarms in Innisfail. Dit ligt ong. 2 uur van Cairns vandaan. Maar daar zat het op dat moment helemaal vol maar ik kon wel in het hostel wachten op een baantje, zou ong. Dus ben ik vorige week maandag gebeld dat er een plaatsje vrij is in het hostel maar nog geen garantie op werk zou zijn. Het zou een weekje of 2 duren voordat ik een baan zou hebben. Afgelopen zondag avond rond 8 uur werd me verteld dat ik een baan heb en dat ik de volgende dag om 5.50 werd opgehaald. Jeeeeeej! Ik blij met m'n baantje! Er werd me wel ff verteld dat dit een heftige baan is...nou en dat heb ik geweten! Afgelopen maandag om 5.50 werd ik opgehaald en om half 7 mocht ik beginnen met bananen sorteren en dat voor 8 uur lang...De komende 3/4 maanden zal ik 3/4 dagen per week bananen mogen sorteren op het tempo van een Ferrari...ik heb deze week maar 3 dagen gewerkt dus nu heb ik weekend, jeej! Ik kan je wel vertellen dat ik spierpijn heb van m'n tenen tot aan m'n nek:p. En m'n handen/armen zijn nog het ergste. Nondeju! Maar oké, alles voor het tweede jaar visum. En ik mag zeker niet zeuren, ik verdien zo'n 21 dollar per uur wat wel ff heel veel meer is dan het loon in Nederland:p het gemiddelde per uur is hier zo'n 18 dollar of zo.

Ik zal nu ook zo'n 3 maanden in het zelfde hostel zitten. En iedereen zit hier ong. voor dezelfde tijd dus ik moet iedereen ff te vriend houden:p gelukkig is iedereen echt heel aardig! Zo'n 80% is Engels en de rest is Nederlands, Italiaans, Frans, Scandinavisch en Duits (en nog wat). Het weekend, lees feesten, begint hier op donderdag! En zondag ligt iedereen er weer in rond een uurtje of half tien. Ik slaap in een kamer met 7 andere en nadat iedereen terug komt van werk ruikt het nou helaas nooit naar bloemetjes...en wil je douchen dan moet je of rennen of een paar uur wachten. maar gelukkig is het hier wel gezellig en na een lange dag op de farm is het altijd leuk thuiskomen! En in de weekenden wordt wel eens wat georganiseerd zoals een tripje naar het strand of Cairns bv.

Mocht je zin hebben om mij een leuk kaartje, foto's, eten, of wat dan ook te sturen dan kan dat naar: 125 Edith Street, Innisfail Queensland, 4860. Ik zal over een paar weken weer een blog schrijven over hoe het farmleven gaat!

See ya!
Liefs Crissy

1. Ineke:
    20 juli 2016
    Mooi verhaal, eten sturen zal moeilijk gaan, in Australia. Maar we zullen kijken, wat er nog meer is. Good luck with everything. Xxx mum
  2. Jacky:
    20 juli 2016
    Leuk om weer eens een verhaal van je te lezen. En je schrijft het ook zo lekker eerlijk: zweepjes niet jouw ding. En behalve het duikgebeuren (ik zie het al helemaal voor me) ben je absoluut niet flauw en ga je er voor. Toppie. Werk ze nog en daarnaast ook veel plezier. Xxx auntie Jacky
  3. Erik:
    20 juli 2016
    Goed bezig meisje. Nog veel plezier en succes op de bananen farm!
    Groetjes van je oompje Erik
  4. Maudy:
    20 juli 2016
    Leuk om te lezen Crissy, al je avonturen vind ik geweldig. Je durft nogal wat, knap hoor. Hoop dat je al je avonturen met ons wil delen. Succes met het werk op de bananenfarm. Zwaar maar voor een goed doel. Ben niet zo'n kaartschrijver maar ik ga mijn best doen, dikke kus en knuffel
  5. Oma:
    25 juli 2016
    Nog 80 dagen volhouden met bananen sorteren. Succes en tot snel!
  6. Nicole:
    31 juli 2016
    Hoi crissy, wat een verhaal! Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Hartstikke goed. Hou vol en veel plezier! Liefs.